MPICH2 Kurulumu ve Visual Studio 2008 ile Konfigürasyonu

MPICH2, Parallel Programming dersimizde paralel programlar yazmak için kullandığımız bir programdır. Bu programın kurulması ve kurduktan sonraki ayarlarının yapılması sırasında ben ve birçok arkadaşım birtakım sorunlarla karşılaştık. Aslında mpi kütüphanesini VS2003 ya da VS 6.0 ile kullanacaksanız ayarlarda herhangi bir sorun çıkmadığını öğrendim. Ancak ben VS2008 ile çalışmak istediğim için bunun ayarlarını nasıl yapacağım konusunda oldukça arastırma yaptım ve sonunda çözüme ulaştım. Baktım ki birçok kişi benzer problemlere cevap arıyor ben de arastırırken öğrendiklerimi burda paylaşmaya karar verdim.
Öncelikle mpich2 programını indirip kurun. Ben mpich2-1.0.5p2-win32-ia32 sürümünü kurdum. Kurulum oldukça kolay ve de kısa sürüyor. Kurulumun hem birçok sitede anlatılıyor olması hem de klasik next next diyerek tamamlanan bir işlem olması sebebiyle kurulum işlemlerini uzun uzun anlatmaya  gerek duymadım. Sadece üstünde durmak istediğim, kurulum sırasında “Select Installation Folder” kısmındaki Everyone, Just me seçeneklerinden Everyone’ı seçelim. Bir de “Process Manager Setup” kısmındaki passphrase bölümünde default olarak ”behappy” yazmaktadır. Buna, eğer bilgisayarınız açılırken şifre sormuyor ise, register işlemleri sırasında ihtiyaç duyulacaktır.
Kurulum tamamlandıktan sonra MPICH2 programının altındaki wmpiregister.exe bölümünden register ayarları yapılır. Şekilde görüldüğü gibi Account bölümüne bilgisayar adı ve  password bölümüne şifre girilir. Eğer bilgisayar açılırken şifre soruyorsa buradaki şifre bölümüne o şifreyi yazmak gerekir. Ancak bilgisayarınız açılırken şifre sormuyor ise,  şifre bölümüne behappy yazın. Bu bilgileri yazdıktan sonra önce Register sonra da OK butonuna basılır.

Register işlemi tamamlandıktan sonra aşağıdaki adımlar izlenmelidir. İlk olarak Visual Studio açılır, açılan pencerede Tools-> options-> projects and solutions->VC++ Directories bölümünden MPICH2’nin include ve library dosyaları directorylere eklenir. Ekleme işlemini gözat penceresinden MPICH2 ‘nin içinde yer alan include ve lib dosyalarını seçip kaydederek yapalım.


Bu işlemler tamamlandıktan sonra geriye 2 adım kaldı. Bu iki adımı her proje için yapmanız gereklidir. Birinci adım proje açıldıktan sonra üstteki bölümden Project->Properties->Configuration Properties ->Linker->Input bölümündeki Additional Dependencies bölümüne mpich2.lib yazıp tamama basalım.

Son adım ise aynı şekilde Project->Properties-> Configuration Properties -> C/C++->Command Line bölümündeki Additional options bölümüne -DMPICH_IGNORE_CXX_SEEK yazmaktır. Bu işlemi yapmadığımız takdirde VS2008' de "SEEK_SET is #defined but must not be for the C++ binding of MPI"   hatasını vermektedir.


Tüm bu işlemler tamamlandıktan sonra artık mpi kütüphanesi ile sorunsuz paralel programlar yazabilirsiniz. Programı Visual Studio ile debug ettikten sonra oluşan .exe uzantılı belgeyi wmpiexec.exe ile execute edebilirsiniz.




3 yorum:

H. AKTAŞ dedi ki...

visual studioda yeniyim.
daha temel ve anlaşılır makale var mı ?
kolay gelsin

Gamze Çukurluöz dedi ki...

Konuyu anlatırken kolay anlaşılması bakımından resimlerle destekledim. Aslında burda anlatılanları resimlere bakarak çok rahat yapabilirsin.Bunların haricinde visual studio ile ilgili sormak istediğin herhangi bir sey olursa yine yardımcı olurum.

Galata Kulesi dedi ki...

Anladım ilginiz için teşekkür.
Bıraktım bilgisayarı. Derslerime devam
umarım ileride tekrardan uğrarım.
güle güle.:)

Yorum Gönder